Waarom doe ik niet aan wandel coaching

Wandelcoach

Heel veel coaches doen het. En het heeft uiteraard ook veel voordelen:
je beweegt, je krijgt een goede bloeddoorstroming en het praat voor sommige mensen makkelijker dan in een ruimte.

Waarom doe ik het niet?

Laten we wel wezen: ik promoot wandelen, enkel niet tijdens mijn sessies.

Toen ik de studie startte kwamen van meet af aan twee essentiële zaken naar voren.

Beroepsgeheim

Je hebt tenslotte al die héle grote stap genomen om mij te contacteren.
Om met je kwetsbaarheden, fragiele situatie of twijfels om te gaan.

Je koos daarvoor één persoon die jouw verhaal leert kennen, mee mag denken naar oplossingen bij twijfels,
één iemand bij wie je het niet erg vindt om emoties te laten zien.

In mijn praktijkruimte kan dat: dan ben jij alleen met mij en kan ik je ook in een veilige
ruimte begeleiden wanneer je angsten en andere emoties de overhand nemen.

Wanneer je die ruimte uit gaat, dan laat je in principe je verhaal ook symbolisch achter in mijn praktijk.
Dat geeft voor velen een opgelucht gevoel. Te meer omdat ik je (een mondeling) verslag bezorg
na de sessie zodat jij later een overzicht hebt van waar je stond en hoever je bent gekomen.

Tijdens een wandel coaching kan ik niet garanderen dat ik het beroepsgeheim kan bewaren. Er loopt vaak iemand achter, naast of voor je.

En last but not least: het praat dan wel makkelijker maar niet altijd efficiënter.

Lichaamstaal en expressie

Om een helder beeld te krijgen van je doelen, twijfels en emoties heb ik niet alleen je woorden nodig.

We weten allemaal dat lichaamstaal van cruciaal belang is, zeker wanneer je op een constructieve en effectieve manier wil communiceren.

Door dit instrument kom ik vaak ook op pistes om jou vollédig op de rit te krijgen.

Het is ook fijn dat jij mijn lichaamshouding en expressie te zien krijgt, zodat jij – zeker bij een intake – kunt nagaan of ik wel de coach ben die bij jou past.

Na zo’n sessie raad ik mijn cliënten altijd aan om even een ommetje in de stad of in de natuur te maken
om het hoofd weer even leeg te maken. Stramme nekspieren weer los te krijgen, zuurstof in je brein te
krijgen waardoor je weer alle voordelen van een stress loze ademhaling creëert.

© Aloka Liefrink

© Aloka Life Coach

Voel jij je hier ook veilig bij? Voel je vrij om meer info te vragen.